>

piątek, 5 sierpnia 2016

Mleczno owocowy krem z makaronem.





Najpierw się pochwalę, dotarła nagroda od Międzybrodzki Makaron .
Firma świętowała swoje 25-lecie i z tej okazji ogłoszono konkurs.
Danie z makaronem na ich " urodziny", do wygrania 
25 paczek makaronu i firmowe gadżety.
Pomyślałam i zrobiłam zapiekankę z makaronem, a żeby było bardziej  uroczyście
i ozdobnie zapiekanka była z tortownicy jak prawdziwy tort ( przepis TU )
I się udało wygrać.







 Zupy mlecznie dla niektórych z nas to przykre wspomnienie.
Często nie przypadały do naszego dziecięcego wysublimowanego gustu.
Przymuszane do jedzenia, dzieciaki nabierają 
uprzedzeń i nawet jak podrosną nie chcą jeść.
A na pytanie, dlaczego nie?
Nie ma sensownego wytłumaczenia tylko kolokwialnie
mówi się...nie bo nie.
Moja zupa niby mleczna, ale nie do końca.





litr mleka
szklanka jagód
2 goździki
szczypta soli
cukier brzozowy do smaku
2 łyżki budyniu waniliowego
200 g makaronu wstążki








Makaron gotujemy zgodnie z zaleceniem na opakowaniu.
Trzy czwarte mleka zagotowujemy z goździkami, w reszcie rozprowadzamy budyń.
Zagęszczamy proszkiem gotujące się mleko i gasimy palnik.
Ta kolejność po to, aby nam się mleko nie zważyło, a zagotowanego i
zagęszczonego nic nie ruszy, nawet owocowy kwas.







Teraz dodajemy jagody, mogą być nawet mrożone.
Wyławiamy goździki , słodzimy według własnych upodobań i dokładnie miksujemy.
Powstaje delikatny, aromatyczny krem, znakomity o każdej porze roku.
Niczym nie przypomina zupy mlecznej, a jednak na mleku.




17 komentarzy :

  1. Bardzo smacznie wygląda :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zupy owocowe to moja zmora dzieciństwa :(

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja poproszę w wersji mrożonej- jako lody;D
    zupy owocowe to także i moja zmora z dzieciństwa i jakoś do tej pory nie mogę sie przełamać
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł na zdrową zupkę !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie zupy, bo mi podobne prababcia w dzieciństwie serwowała. A nie ma lepszych smaków, niż te z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Musi być smaczny bo podobne "zupy" jadało się w dzieciństwie z wielkim apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ten kolor! wiedziałam, że to jagody:) pysznie się prezentują wstążki w zupie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już sobie wyobrażam jej smak - musi być przepyszna z kawałkiem chlebka :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Wielkie gratulacje, super sprawa wygrać te makarony :)
    Świetny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje ;-) a ten kremik owocowy musi być pyszny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję wygranej.Ta zupa to tylko dla mnie.Rodzinka nie jest chętna do takich zup.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda świetnie, ale nie me dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki piękny intensywny kolor. Danie na pierwszy rzut oka wygląda bardzo intrygująco. Skosztowałabym tych smaków z chęcią. Owoce z makaronem - super. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie bym wypróbowała :))

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)