>

piątek, 26 sierpnia 2016

Pizza z ciasta francuskiego i prostych dodatków.





A może nie powinnam  tego nazwać pizza,
ale francuski krążek z dodatkami lub jeszcze inaczej?
Może i tak, jednak pizza brzmi bardziej kusząc.
Najważniejsze, że robi się szybko, smakuje i wygląda też  niczego sobie.
Dominika i Patrycja, to kolejna leniwa odsłona,  Tu nie chodzi o to,
że ja jestem taka twórcza. Mnie się zwyczajnie nie chciało,
zawijać, rolować itd... :)







 opakowanie ciasta francuskiego
0,5 młodej cukinii
kawałek wędliny
kilka pomidorków koktajlowych
jajko






Cukinię i kiełbasę  kroimy w plasterki,
Jeśli nie mamy małych pomidorków, można użyć
cząstek dużego pomidora.






Z ciasta wycinamy krążek, ja przyłożyłam pokrywkę i
z jednego płatu ciasta wycięłam dwa.
Krążki  kroimy na części, zrobiłam ich osiem.






Smarujemy jajkiem i rozkładamy składniki, tak jak nam pasuje, 
smakuje lub jak nam się podoba.
Jajko jest po to aby woda z cukinii i pomidora nie przesiąkła
nam do ciasta. To taki rodzaj izolacji.





Wstawiamy do nagrzanego piekarnika ( 200 stopni)
i pieczemy aż się ładnie zrumieni.





Miałam to jeszcze udekorować keczupem, ale stwierdziłam,
że wygląda na tyle dobrze iż dodatkowe bajery są zbędne. :)




14 komentarzy :

  1. Witaj Eluniu, dziekuję za pozdrowienia:) Długo mnie nie było w internetowym świecie, ale o Tobie pamietałam i zaglądałam po przepisy:)
    Ten placuszek francuski jest bardzo fajny, ja robiłam podobny z kurkami lub pieczarkami. To pyszne i łatwe w przygotowaniu dnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pizzę w każdej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis na szybką pizzę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł, nie przestajesz mnie zaskakiwać ! Powiedz mi jaką średnicę ma Twoja Pizza, wygląda na dużą :)
    Cmok jak smok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tam pizze zawsze i o każdej porze, ale na francuzie??
    muszę wypróbować;D
    buziole

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiej pizzy jeszcze nie widziałyśmy :) Ciasto francuskie naprawdę nadaje się niemal do wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepięknie! Mam w lodówce kawałek ciasta francuskiego, może zgapię. Niech tylko upały miną, bo strach włączać piekarnik.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ela jak zwał tak zwał,ale fajnie wygląda i szybko się robi! A jak domownicy głodni to każda minuta się liczy;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pizza czy nie pizza - z pewnością smakuje wspaniale. No i dodatkowo prezentuje się bardzo ładnie. Można by coś takiego przyrządzić, gdy mają do nas zawitać goście :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie najprostsze rozwiązania są czasem najlepsze :) Szczególnie gdy się spieszymy i nie mamy czasu na dłuższe pichcenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z ciasta francuskiego o trzeba zrobic !bo szybko i apetycznie wyglada mniam.....

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie to wymyśliłaś, a ciasto francuskie to ja uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł na Pizze. Nieźle.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)