>

piątek, 4 listopada 2016

Sernik na czekoladowym spodzie.







Może zacznę od tego, iż sernik to moje ukochane ciasto.
Jednak nie każdy sernik jak leci, mam swoje wymagania i np
nie lubię serników zapychaczy, ani tych na grubym spodzie.
Kocham delikatną masę serową i cienki charakterystyczny spód.
To ciasto za każdym razem może inaczej wyglądać, 
ale jak to zrobić napiszę dalej.


Ciasto:
3 szklanki mąki
3 łyżki ciemnego kakao
4 łyżki mocnej kawy ( płyn)
3 jajka
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy
szczypta soli
szklanka oleju
szklanka wody gazowanej
łyżka sody oczyszczanej
łyżka octu


Masa twarogowa:
1,5 kg twarogu
duży kubek (400 g) śmietany 18%
5 jajek
cukier według smaku
szczypta soli
sok z połowy cytryny
i otarta skórka z owocu
3 łyżki kaszy manny
3 łyżki budyniu 


Polewa:
Przepis -----> TU






Jeśli mamy twaróg z kostki to trzeba go zmielić,
albo dodać do niego wszystkie mokre składniki i dokładnie zmiksować.
Nie ma żadnego ubijania piany, ucierania żółtek,
tylko dokładnie mieszamy i to wystarczy, można się brać za ciasto.
Do wysokiego naczynia dodajemy wszystkie mokre składniki i cukier.
Mieszamy chwilę aby się rozpuścił, a później  partiami dodajemy suche
składniki, pamiętając o tym aby zbyt długo nie mieszać.
Tyle aby się połączyło wszystko i nie było grudek.
Zbyt długie mieszanie uwolni gluten, a ten zaburzy nam strukturę ciasta.
Dużą blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.
Wylewamy ciasto, rozprowadzamy w miarę równo, a następnie 
wykładamy masę serową. I tu się zaczyna zabawa.






Jeśli wylejemy na środek formy, masa wypchnie ciasto na boki
i powstanie coś takiego jak u mnie.
Gdy zaś podzielimy sobie blachę na dwie połówki ( tak na oko)
i na środek każdej damy po połowie białej masy.
Wówczas ciasto pójdzie na boki i na środek.
Możemy też nakładać łyżką mniejsze i większe porcje twarogu,
będzie wyglądać jeszcze inaczej.






A więc widzicie, wszystko zależy od naszej wyobraźni, 
ale jedno jest pewne, ciasto jest bardzo efektowne.
A dzięki śmietanie delikatne, wręcz rozpływające się w ustach.
I do tego ten czekoladowy, wilgotny i puszysty spód, tandem doskonały.
Blaszkę z takim ciastem wstawiamy do piekarnika ( 50 stopni)
podkręcamy do 180 stopni i pieczemy około 80 - 90 min.
Po wyłączeniu piekarnika zostawiamy w nim ciasto na jakieś 15 min
i dopiero wyciągamy, a zimne dekorujemy polewą i wiórkami.



34 komentarze :

  1. Widać, że sernik jest bardzo puszysty, świetny pomysł z kawą; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny serniczek :) Uwielbiam połączenie kakao i sera.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki pyszny serniczek. Uwielbiam takie ciasta.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wart wypróbowania!!! Po prostu pycha... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności!!! Pozdrawiam serdecznie!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Elu, znów dla mnie przepis na sernik:) Ech, muszę wypróbować, przyznam, że dawno nie piekłam:)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj! Jesteśmy zbiorem blogów kulinarnych, promującym przepisy blogerów. Dołączyło do nas już prawie 1000 blogerów, a ich przepisy zostały wyświetlone prawie 16 milionów razy! Miło by nam było, jeśli zechciałabyś dodać swojego bloga do naszego Katalogu Smaków. Serdecznie zapraszamy do rejestracji na : www.katalogsmakow.pl Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię serniki Elu. Fantastyczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mi narobiłaś smaku, uwielbiam sernik , choć zdycham po nim, to warto pocierpieć dla chwili rozkoszy. Zapisuję koniecznie do upieczenia na święta. Dzięęęęęęęęęki :)
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne i ładne ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale piękna falka Ci wyszła :D Serniczek robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też lubię serniki, ale jestem w stosunku do nich bardzo wybredna, byle szczegół potrafi zepsuć mi smak, np. u Ciebie już zrezygnowałabym z polewy. Ale kiedy trafię na swój sernik, to bez wahania biorę go np. na podwieczorek, bo ser to przecież białko ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wprost przeciwnie uwielbiam z polewą, nie przepadam zaś za kratkami.

      Usuń
  13. Ja też kocham serniki, choć wolę te bez pieczenia. Pieczone muszą mieć odpowiednią konsystencję, najbardziej lubię takie "niedopieczone" - kremowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię zwartego sernika, dlatego nie daję masła tylko śmietanę, całkiem inna konsystencja.

      Usuń
  14. Elu mniam :-) uwielbiam serniki i zabieram sobie talerzyk z porcją :-) buziolki

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam !Sernik to moje ulubione ciasto robie podobnie wylewam ciemne ciasto na blaszkę i lyżką nakładam mase serowa jak mi pasuje miejsce jest wspaniałe serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie dość, że wygląda nowatorsko i ciekawie to jeszcze w smaku jest świetny. Jestem tego pewna. Moja intuicja nie może się mylić. Wspaniałości. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne kształty Ci wyszły, apetyczne ciacho Elu!

    OdpowiedzUsuń
  18. no takie ciasta to ja uwielbiam :) znakomicie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie uporałam się z przeprowadzką i chyba jutro też popełnię jakieś ciasto w nowej kuchni. Bardzo mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. jutro zrobię bo wygląda smacznie

    OdpowiedzUsuń
  21. też jestem wielką fanką serników :D!

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem ogromną fanką serników i tak smacznie wyglądającemu na pewno nie mogłabym się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kawałek na zdjęciu wygląda zupełnie jak yin i yang :) pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jaki pyszny sernik. :-) Uwielbiam ciasta czekoladowe i serniki, więc takie połączenie jak najbardziej mi odpowiada :-)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)