>

piątek, 3 lutego 2017

Ciastka owsiane bez cukru i tłuszczu, a mimo to delikatne i słodkie.






Te ciastka śmiało można nazwać wersją podstawową.
Tak banalnie prostych i beztłuszczowych i cukrowych jeszcze nie piekłam.
Mam w planach zrobić ...(coś) takie po przeróbkach,
 a tam  trzeba mieć ciastka.
Zazwyczaj używa się herbatników, ale w lżejszej wersji,
takie owsiane ciacha  będą bardziej odpowiednie.
Pokochałam daktyle za  ich wszechstronność,
zastępują cukier, a po namoczeniu  i zmiksowaniu
tak samo dobrze robią za poślizg jak tłuszcz.
Do tego są prawdziwą kopalnią:
błonnik, antyoksydanty, salicylany, magnez, żelazo.
Można tak jeszcze długo wymieniać, 
nie można jednak pominąć faktu, że regularnie spożywane zapobiegają,
miażdżycy i  rakowi jelita grubego.
Co więcej, można sobie poczytać i samemu się przekonać jakie to dobrodziejstwo.


15 suszonych daktyli
125 mil mleka
2 małej jajka lub jedno duże
2 szklanki płatków owsianych ( błyskawiczne)
łyżka skórki otartej z pomarańczy
3 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy
szczypta soli
3/4 łyżeczki sody
papier do pieczenia






Daktyle kroimy na 3 - 4 części i zalewamy ciepłym mlekiem.
Po 15 - 20 minutach miksujemy na gładko.
Dodajemy jajka i szklankę płatków, ponownie miksujemy.
Na koniec dodajemy sok i skórkę z pomarańczy,
sodę i resztę płatków, mieszamy łyżką.






Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni, na blaszce wyłożonej papierem,
rozkładamy łyżką porcje ciasta.
Ja zrobiłam dość duże (1,5 łyżki) i piekłam około 30 minut.
Masa jest dość gęsta, ciastka się nie rozpływają, 
może tylko delikatnie się płaszczą.





Jeśli ktoś zrobi mniejsze, trzeba piec krócej.
Ciasteczka są słodkie, puszyste i delikatne,
z tego przepisu wyszło mi 10 takich jak widać.






Solidnych, a wręcz wielgaśnych nie ciasteczek, ale ciach. 😉
Można sobie dodać żurawinę, orzechy lub jeszcze coś innego.
Ja tam zostałam przy wersji podstawowej,
jak ww będą mi potrzebne do....
Jednak o tym innym razem. 😋





22 komentarze :

  1. Litości kobieto !!!! Co jeden przepis, to pyszniejsze pyszności, niedługo łatwiej będzie mnie przeskoczyć, niż oblecieć dookoła :)
    Weekendowe uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka domowe są pyszne. Bardzo fajny pomysł na dosłodzenie. Ja robię z cukrem, ale rzadko, więc rozgrzeszam się. A powiem Ci, że takie owsiane to moje naj. Pozdrawiam Elu i życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Elu spodobały mi się od pierwszego wejrzenia :)I jeszcze jedno 💙 talerzyk jest cudny ❤

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Takiego przepisu właśnie poszukiwałam. Dzięki wielki :) Super pomysł! No i prezentują się genialnie :) Pozdrawiam. Życzę miłego wieczoru i dobrego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł, takie ciacha chyba warte grzechu hi, hi. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis przepisany na karteczkę :) dzieki, będe działać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już biegnę z przepisem do córki, na pewno się ucieszy z Twojej propozycji! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią sobie takie upiekę, uwielbiam takie słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. porywam kilka do herbatki, bo u mnie dzisiaj posucha
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio kombinuję właśnie z takimi zdrowymi zamienniami słodyczy. Ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie <3

    OdpowiedzUsuń
  11. super ciacha :) mam słabość do takich zdrowych wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam podobny przepis i bardzo je lubię. Chętnie z Twojego przepisu skorzystam.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne ciasteczka. :-) Porywam do kawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja, z chęcią takie zrobię ☺

    OdpowiedzUsuń
  15. /uwielbiamy takie ciastka na drugie śniadanie lub przekąskę. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjne ciasteczka, takie lubię najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne ciasteczka. Oj muszę się wziąć za dietę, ostatnio nic mi się nie chciało ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zastanawiałam się, skąd słodycz tych ciastek :) a to daktyle - taka pychota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, daktyle są bardzo słodkie i wdzięczne w takich wypiekach.

      Usuń
  19. Uwielbiam te ciastka :3 Zrobiłam z tego przepisu i wyszły genialnie!
    Zapraszam do siebie http://lebbrosso.blogspot.com/2017/02/moja-kolekcja-lakierow-hybrydowych.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasteczka smakowały :)

      Usuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)