>

sobota, 25 marca 2017

Kokosowe kuleczki bez mleka krowiego.

Zdrowe słodycze



Była już kokosowa rozpusta z kaszy jaglanej ( przepis )
z mlekiem krowim i daktylami, jednak nie każdy może jeść nabiał.
Z tego właśnie powodu, napisał do mnie pewien młody człowiek,
prosząc m.in. o coś kokosowego, bez mleka i kaszy jaglanej. 
Przedstawił listę swoich oczekiwań,
a ja zdeklarowałam się temu sprostać i oto efekt tego wyzwania. 






szklanka wody
7 łyżek manny ( błyskawiczna)
puszka mleka kokosowego
200 g wiórków kokosowych
ksylitol lub stewia do smaku
3 - 4 krakersy
5 kostek gorzkiej czekolady



Bez cukru, bez tłuszczu



Wodę zagotowujemy, wsypujemy kaszkę, dokładnie mieszamy.
Zdejmujemy z ognia, dodajemy po łyżce  mleczka kokosowego,
gdy wszystko się ładnie połączy, słodzimy do smaku i wsypujemy 
3/4 wiórek, mieszamy aby wszystko się równo rozłożyło.
Odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.






Moje mleko było bardzo gęste,  po wystudzeniu znów stężało
i masa była gęsta. Jeśli u kogoś będzie wprost przeciwnie,
można w wodzie namoczyć łyżkę, półtorej żelatyny i dodać.
Jeśli zaś ktoś może mleko, może dodać takie w proszku.
Ono też ładnie zwiąże rzadką konsystencję. 






Krakersy kruszymy na drobno, czekoladę ścieramy na wiórki.
Łyżeczką nabieramy porcję masy i formujemy wilgotnymi dłońmi kulki.
Obtaczając w krakersach, czekoladzie lub wiórkach,
w czym kto bardziej gustuje.
Dla mnie, wersja z krakersami to numer jeden. 😋



16 komentarzy :

  1. Rewelacyjne, zdrowe i pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszne! Bombowe :) Ja chcę jedną lub dwie teraz! Najlepiej na wynos :) Kocham takie pyszne, zdrowe przekąski. Zresztą w ogóle jestem wielką fanką kokosowych smaków od zawsze.
    Pozdrowionka sobotnie :) Miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak dla mnie mogą być z czegokolwiek byleby trafiły do moich łapek ;D
    pięknie wyglądają a jak wiesz ja kokos zawsze i wszędzie;D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają obłędnie, smakować muszą równie wybornie! Muszę spróbować! Pozdrawiam i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smakowicie wyglądają, zjadła bym kilka kuleczek :)Elu czy w puszce na zdjęciu to jest mleko kokosowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Małgosiu, to jest mleko kokosowe, można je kroić jak galaretę.

      Usuń
    2. Bardzo ciekawe to mleczko :). Piękne zdjęcia Elu.

      Usuń
  6. Ładnie wyglądają, pewnie podobnie smakują
    https://wkuchniiogrodzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. NA pewno przypadłyby nam do gustu takie urocze i słodkie maleństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale wyglądają. Muszą być pyszne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. To i ja się poczęstuję, pyszne kuleczki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. super, z chęcią wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak widzę takie pralinki to aż mi w brzuszku zaczyna burczeć. Jadłabym je ze smakiem! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne ! Z racji posiadania w domu ponad połowy " niezdolnych " do spożywania mleka, adoptuję je w całej swej okazałości. Dzięki kusicielko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo apetycznie wyglądają :) Uwielbiam takie zdrowe praliny, na pewno przepis wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)