>

piątek, 3 marca 2017

Sernik na czekoladowym spodzie bez mąki.

|



Coraz więcej osób cierpi na różne alergie,
lub inne nietolerancje pokarmowe, które nie tylko utrudniają życie,
ale także prowadzą do wielu wyrzeczeń.
Kontaktują się ze mną osoby, które chcą zjeść coś innego,
coś słodkiego, chcą móc się cieszyć kuchnią i jedzeniem.
Na początku może wydawać się to bardzo trudne,
może nawet niewykonalne.
Jednak, chcieć to móc, podjęłam się tego wyzwania,
na prośbę pewnej młodej dziewczyny.
Wielbicieli sernika, ale takiego na spodzie i to najlepiej czekoladowym.


Sernik bez mąki i cukru.


Spód:
15 suszonych daktyli
0,5 szklanki mleka 
150 g półtłustego twarogu
jajko
2,5 łyżki z brzuszkiem kakao
łyżeczka kawy rozpuszczalnej  (proszek)
0,5 łyżeczki sody oczyszczanej 


Masa twarogowa:
700 g dobrej jakości serka
2 jajka
3 łyżki śmietany 18%
ksylitol do smaku
szczypta soli
sok z połowy cytryny
skórka otarta z cytryny
2 łyżki manny
łyżka mąki ziemniaczanej 


Oraz:
łyżka masła
2 łyżki wiórków kokosowych
blaszka 35 x 11 cm








Jeśli nie mamy możliwości kupienia serka w wiadrze ( pudełku)
dobrej jakości, korzystamy z twarogu półtłustego i mielimy dwukrotnie.
Dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy,
jeśli używamy miksera to bardzo krótko, aby nie napowietrzyć masy.
Jeśli ktoś ze względów zdrowotnych nie może jeść manny,
można ją zastąpić w całości mąką ziemniaczaną.
Blaszkę smarujemy masłem, wysypujemy wiórkami i wylewamy twaróg.
Daktyle zalewamy mlekiem i lekko podgrzewamy,
zostawiamy aż zmiękną, miksujemy je na jednolitą masę.






Następnie dodajemy resztę składników,
ponownie miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.






Wykładamy na masę  twarogową,  pieczemy godzinę w 180 stopniach.
Po około 10 minutach uchylamy lekko piekarnik,
natomiast po godzinie wykładamy sernik ciemną warstwą do spodu.






Ona będzie miała nie zbyt równy wierzch,
ale to nic, nim ciasto dobrze stygnie wszystko się wyrówna.
Za to masa serowa będzie idealnie równa i gładka.
I tym sposobem mamy...
smaczne, zdrowe ciasto, które dla osób niewtajemniczonych,
będzie fajnym wypiekiem,a nie produktem bez mąki, cukru
i innych obciążeń. 😋












Bakalie mają moc! Zdrowe desery z Agnex

18 komentarzy :

  1. Rewelacyjny sernik.Migdały dają naturalną słodycz, piękny i pyszny.Pozdrawiam serdecznie :) ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, musiał smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo tak - na taki serniczek to ja reflektuję. Chyba z 1,5 miesiąca nie jadłam sernika. Jak na mnie to bardzo długo. A tu proszę jakie pyszności. Aż miło popatrzeć.
    Pozdrawiam cieplutko! Udanego weekendu życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serniczka to ja nigdy nie odmówię. Zwłaszcza jeśli wygląda tak zachęcająco jak Twój. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm, tylko tyle napiszę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam, tym ciastem można rozkoszować się bez wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam straszną ochotę na taki serniczek! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojoj ale pyszności, kochana wpraszam się na kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Serniki to moja słabość. Narobiłaś mi smaka na taki sernik. Bardzo ładny, smacznie wygląda. Oj, zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. też mnie ostatnio zaskoczyło ile osób ma różne nietolerancje i tylko sobie w duchu podziękowałam, że u nas pod tym względem jest ok;) jedynie mleko omijamy ;)
    Serniki uwielbiamy- wszystkie wiec i ten bym wciągnęła, bez zastanowienia co tam jest
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  11. Odwróciłaś Elu serniki wyszło fajne równe ciacho. Pomysł niesztampowy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sernik <3 Kocham, uwielbiam wszystkie serniki <3 Twój Elu prezentuje się bardzo smakowicie, Taki lekki i kremowy <3

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo apetycznie wygląda :) jeszcze niedawno nie lubiłam za bardzo pieczonych serników, teraz się to zmienia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja napewno zrobię:) Wspaniały przepis, a ten ciemny spód , mniam:) Cały sernik to rozkosz dla podniebienia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety ja cierpię na nietolerancje pokarmowe i upieczenie czegoś słodkiego jest trudne ale nie niemożliwe . Takie przepisy są fajne

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny pomysł :) Sama pewnie na razie nie spróbuje (mieszkanie na stancji nie pomaga w pieczeniu - po co, skoro i tak tego nikt nie zje), ale na pewno musi być smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjny serniczek :-)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)