>

niedziela, 19 marca 2017

Soczysty filet kurczaka z ananasem i żurawiną.

Kotlet z piersi kurczaka




Jakiś czas temu podałam swój sposób,
na soczystego, delikatnego kotleta z piersi kurczaka,
bez panierki oczywiście. 
Dziś chcę przedstawić jedną z wersji,
jak ten prosty kotlet upiększyć, aby nie tylko wyglądał,
ale co ważniejsze i smakował.
Sposobów jest wiele, dziś jeden z nich.


smażymy kotlety z tego przepisu ---> KLIK

2 plastry ananasa z puszki
suszona żurawina
2 łyżki tartego żółtego sera
pieprz cayenne

.

Filet kurczaka z ananasem i żurawiną



Żurawinę płuczemy pod bieżącą, gorącą wodą.
Gdy kotlety smażymy już z drugiej strony,
na tą rumianą kładziemy plaster ananasa, w dziurkę nakładamy żurawiny.
Całość oprószamy cayenne, ilość zależy od własnych upodobań,
ja dałam dość sporo, aby złamać słodycz ananasa i
podkreślić smak kwaśnej żurawiny. 
Całość lekko posypujemy ( a jak ktoś woli, całkiem solidnie) 
startym serem, przykrywamy pokrywką i dosmażamy kotlet i czekamy, 
aż się wierzch zagrzeje. 
U mnie ten ser był bardziej po to aby skleić żurawinę z ananasem,
a nie dla smaku, ale z większą ilością sera smakuje  też dobrze
Dodatki można zmieniać, nakładać, wzbogacać
czym tylko chcemy lub co lubimy.





Jedno co nas ogranicza to nasza wyobraźnia.
Ten kotlet jest dowodem na to, że pierś kurczaka nie jest nudna,
a kotlet bez panierki też może znakomicie smakować. 😋





13 komentarzy :

  1. Super :) Lubię takie łączenie wytrawnych smaków ze słodkimi dodatkami! Danie trafione idealnie. A to tego bardzo smakowite. Idealne na obiadek.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna propozycja na obiad.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe połączenie :) Z ananasem kurczaka już robiłam, muszę wypróbować jeszcze z żurawiną. Dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny, jadłam kiedyś taki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z żurawina jeszcze tak mięsa nie łączyłam. Z ananasem bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam właśnie ''natłuczone'' kotlety z kurczaka na jutro. Chyba dodam jeszcze ananasa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Reflektuję na taki pyszny obiad!

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę kiedyś wypróbować ten przepis :)
    Buziaki,
    zapraszam do mnie, kochana!
    http://loveshinny.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. mięsko i owocki- to coś dla mnie;)
    zabieram i buziaki przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny pomysł, od razu pomyślałam o niedzielnym obiedzie:)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)