>

wtorek, 4 kwietnia 2017

Kotlet schabowy w zwykłej panierce.





Wiosna w pełni, pogoda piękna, dzień dłuższy,
tylko jakoś czasu  mniej.  Ci co mają domy, kawałek ogródka,
wiedzą o czym mowa. 
A mnie się jeszcze zachciało malowania,
prania dywanów i sprzątania w samochodach.
Kiedy na chlebek zarabiać, a kiedy czas na pasję ?
Jak to kiedy, w nocy, nie spać nie lenić się tylko pisać,
pisać i jeszcze raz poskramiać żywieniowe tajniki. 😊
Do rzeczy, na prośbę pewnego Pana, który jest stałym moim czytelnikiem.
Sam zaś się śmieje z naszych relacji, że jestem jego guru,
a on mym wiernym uczniem. 😔
I właśnie ten mój Uczeń poprosił mnie o przepis na kotlet schabowy,
taki prosty, bez zbędnych dodatków, jak kiedyś mama czy babcia robiły.
Do tego o wskazówki, co robić aby kotlet się nie falbanił ( brzeg wywijał),
panierka nie odstawała i kilka innych.
 A więc tak, umawiamy się na dwa kotlety.


2 kotlety schabu
2 jajka
pieprz 
sól
bułka tarta
tłuszcz do smażenia
ręczniki papierowe 






Do miski wbijamy jajka i dokładnie mieszamy z solą i pieprze.
Każdy kawałek mięsa dokładnie obieramy z wszelakich błon.
To one są winne za kurczenie się i deformowanie kotleta.




Duże znaczenie przed rozbiciem ma także,
pozrywanie włókien w mięsie. Są takie specjalne tłuczki igiełkowe,
ja takiego nie mam, ale mam taki ,,widelec'',
którym dokładnie dziurawię mięso. 




Kto nie ma czym, może użyć zwykłego patyczka do szaszłyków.





Później rozbijamy  kotlet i marynujemy w jajku,
dobrze aby choć godzinę poleżały w takiej marynacie.
Jeśli zostawimy mięso na noc w takim stanie, jajka zostaną wchłonięte całkowicie. 
Obtaczamy w bułce tartej, najlepiej własnej roboty i dobrze 
aby obie poleżały w pełnej panierce z trzydzieści minut.





Panierka podeschnie i nie będzie odstawać od podłoża czyli mięsa.
I tak jak pisałam przy filecie z kurczaka ( TU ),
aby mięso było soczyste, nie dziurawimy widelcem.
Schab powinno się smażyć na smalcu, mnie na smalcu nie smakuje,
dlatego używam oleju.
Obracamy delikatnie, aby nie skaleczyć zamkniętej struktury mięsa.
Układamy na papierowym ręczniku, aby wchłonął
nadmiar tłuszczu. 
Na pytania, dlaczego nie panieruję też w mące? Już odpowiadam,
moje kubki smakowe źle znoszą mączny posmak.
Dlatego nie używam jej do panierowania mięsa czy ryb, chyba 
że jest to długa obróbka termiczna. 
Jak wiać na załączonym obrazie, soczysty, chrupiąca i przylegająca panierka. 
Oto przepis na udany kotlet według mnie. 😋 
Kiedyś jedna Pani podejrzewała mnie o używanie specjalnej panierki,
bo jej zdaniem moje kotlety były zawsze nienaganne. 😍


Kotlety schabowe

14 komentarzy :

  1. Klasyczne, ale bardzo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny, bardzo lubię do pracy włożyć między przeciętą chrupiącą bułkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja córka uwielbia... ja trochę mniej... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nie lubie kotletów schabowych, ale moj mąż uwielbia. Często mu robie, ale nie wiedziałam, że trzeba podziurawić! Dzięki Elu, teraz będą jeszcze smaczniejsze i delikatne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, nie ma to jak klasyka, pysznie :) Pięknie opisane, dodam jeszcze, że mięska prosto z lodówki nie należy panierować, bo panierka na pewno będzie się odklejać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kto z nas nie lubi schabowego? Ja bardzo lubię od czasu do czasu. Pyszna propozycja. Super. Z chęcią bym zjadła na obiad.
    Pozdrowionka cieplutkie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Klasyk i to jak zawsze w smacznym wydaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. klasyka najlepsza i tak jest z schaboszczakiem:)
    buzikai

    OdpowiedzUsuń
  9. O tym dziurkowaniu nie wiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem dobrze zjeść "zwykłego" schabowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super kotlety.Mam taki przyrząd do karkówki.Muszę zrobić Twoim sposobem.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Klasyka, ale mnie się przejadły niestety i na razie nie robię. Raz na jakiś czas chętnie zjem :-)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)