>

czwartek, 27 kwietnia 2017

Kotlety siekane z żółtym serem i natką pietruszki.

Kotlet siekany z kurczaka




Ta potrawa jak i inne,w jednych regionach jest bardziej popularna,
a w innych całkiem nieznana.
Mnie osobiście najlepiej smakuje z udek kurczaka,
to mięso jest bardziej wdzięczne i smaczne,
od piersi, ale i jej nie ma co ubliżać.
Dobrze doprawione są smaczną odmianę i odskocznią,
od rutyny, lub tego co zazwyczaj.







2 piersi kurczaka
szklanka żółtego sera
1/3 szklanki natki pietruszki
2 łyżki suszonej cebuli
jajko
sól i pieprz do smaku
bułka tarta


Kotlet z kurczaka


U mnie zazwyczaj robi się te kotlety,
jak mam  resztki sera , jakieś ścinki okrawki.
Takie podeschnięte kawałki doskonale się tu sprawdzą.
Mięso kroimy w centymetrową kostkę,
ser też można pokroić lub zetrzeć na tarce o dużych oczkach.







Dodajemy cebulę, natkę, jajko, sól, pieprz  i dokładnie mieszamy.
Odstawiamy na 10 minut, aby suche składniki
miały czas opanować wilgoć.
Formujemy niewielkie kotlety, obtaczamy w bułce,
smażymy na rumiano.





Początkowo kotlety pękają i jakby się rozjeżdżają,
nie należy się tym przejmować.
Wystarczy obrócić łopatką na drugą stronę
i wszystko się ładnie połączy.
Gotowe odsączamy na papierowym ręczniku i można jeść.
U mnie jest natka, z nią smakuje nam najlepiej,
Kto chce może dodać koperek lub szczypiorek czy też inne zioło.




16 komentarzy :

  1. U mnie w domu dość często goszczą takie kotlety. Moja rodzinka je uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają :) Bardzo lubię natkę pietruszki i im więcej jej tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne i syte kotleciki 😊 W sam raz na te chłodne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Babcia u nas jest specem od tego typu siekanych kotlecików ;) Pamiętamy, że zawsze były smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy i inny sposób na kotleciki. Jak piszesz, gdzieniegdzie znane, a w innych miejscach nie - ja pierwszy raz o takowych słyszę i muszę spróbować. Pozdrawiam i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takich jeszcze nie robiłam i nie znałam przepisu! Swietne połączenie z żółtym serem i pietruszką. Pietruszka daje niepowtarzaly smak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne kotlety. Wprost przepadam za takimi smakami! Przepis świetny. Rzadko jadam takie domowe dania ostatnio i bardzo za nimi tęsknię.
    Pozdrowionka cieplutkie! Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne kotleciki, znam je i czasami przygotowuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też nigdy takich nie robiłam. Owszem dodawałam pietruszkę lub koperek ale do kotletów mielonych.
    Dodaję żółty ser do mielonych i do placów ziemniaczanych. Są pyszne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. One są pyszne. Robię podobne i je uwielbiam Elu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie zrobię takie kotleciki.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie robiłam takich kotletów, ale przepis pachnie apetycznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Witamy. Zapraszamy do naszego serwisu, mającego na celu promowanie blogów w mediach społecznościowych (posiadamy łącznie bazę 1,5 miliona użytkowników na FB). W razie jakichkolwiek problemów proszę dać znać :) Oczywiście można do nas pisać i podsuwać swoje popularne posty, celem promocji :) Pozdrawiamy i zapraszamy do rejestracji na www.lifestylowo.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Super przepis, moja rodzina była kotletami zachwycona. :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)