>

środa, 14 czerwca 2017

Szybkie racuchy z sosem truskawkowo - miętowym..





Jak ja kocham ten sezon,
truskawki, czereśnie, jagody, borówki
i mogłabym tak długo, długo wymieniać.
A więc napiszę krótko,
uwielbiam sezon czerwiec -wrzesień.
Za te wszystkie bogactwa, 
za ten kolor i smak.
Dziś padło na truskawki, w końcu to one
teraz królują i są wszechobecne.




0,5 l zsiadłego mleka
2 jajka
2 łyżki oleju
1,5 łyżeczki sody
szczypta soli
2 łyżki cukru
łyżka skórki otartej z cytryny
3 szklanki mąki 

Oraz:
0,5 kg truskawek
2 gałązki mięty
cukier do smaku





Mokre składniki  mieszamy razem,
suche przesiewamy i dodajemy partiami
do mokrych, energicznie, ale krótko mieszając.




Krotko, aby nie uwolnić glutenu.
Odstawiamy na dziesięć minut, aby ciasto dojrzało.
Połowę truskawek rozgniatamy widelcem,
gotujemy z miętą aż lekko odparują.
Resztę owoców, kroimy na ćwiartki, dodajemy
do odparowanego sosu, aby tylko się zagrzały.
Wyjmujemy miętę, słodzimy do smaku.




Na gorącej patelni ( najlepiej bez tłuszczu)
smażymy wolno, pod przykryciem placuszki z jeden łyżki ciasta.
Gdy widzimy, że wierzch obeschnął już, można obrócić
na drugą stronę i dosmażyć bez przykrycia.
Podajemy na ciepło, zaraz po przygotowaniu.
I tym sposobem, mamy puszyste, delikatne
racuszki z aromatycznym sosem.
Jak widać w przepisie, dałam mało cukru,
dlatego lepiej sobie mocniej posłodzić sos,
wtedy mamy fajny kontrast w czasie jedzenia. 😋




14 komentarzy :

  1. też kocham ten sezon:)
    a racuszki pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Elu. Sezon truskawkowy jest boski :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Racuszki uwielbiam :) Teraz mi ochoty na nie narobiłaś, a do tego ten sos :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No racuszków to ja nie odmówię!
    Rewelacyjne są!
    Zjadłoby się ze smakiem.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentują się obłędnie i do tego są takie puszyste <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie grube i pulchne :) Idealne na letnie śniadanie w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Elu, wpraszam się na jednego.Pyszne i pulchne, mniamm.

    OdpowiedzUsuń
  8. Elu, dziękuję za pyszne racuchy z kolorowymi dodatkami! To prawdziwa uczta! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja mam ochotę na truskawki! Takie racuchy to świetny pomysł, wyglądają mega apetycznie.
    ZROBIĘ! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Elu, bardzo lubię racuchy z siadłego mleka. Masz rację, że okres letni obfituje w ulubione owoce, a ileż pomysłów na ich użycie!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam racuszki, a z truskawkami mogę jeść na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też uwielbiam ten okres w roku. Tyle wspaniałości wśród owoców i warzyw! Racuchy z truskawkami mogłabym jeść na bieżąco i nigdy by mi się nie znudziło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też kocham ten sezon i racuszki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)