>

sobota, 15 lipca 2017

Placki ziemniaczane, wersja podstawowa.

Podstawowa wersja placków



Wydawać by się mogło,
cóż to wielkiego zrobić placki ziemniaczane?
A jednak nie zawsze wszystko jest takie proste.
Kiedyś zwrócił się do mnie pewien Pan,
prosząc o instruktarz dotyczący placków ziemniaczanych.
Nie upłynęło kilka dni,  jak na FB napisała, 
młoda gosposia z tą samą sprawą.
Dlatego postanowiłam  opublikować raz jeszcze,
przepis na placki ziemniaczane.
Należy pamiętać, 
że plaski ziemniaczane to potrawa ziemniaczana
i bezglutenowa, nie zawierają mąki,
kaszki, bułki tartej itp.



Chrupiące placki ziemniaczane


kg ziemniaków
średnia cebula
2 jajka
sól i pieprz do smaku
tłuszcz do smażenia




Obrane ziemniaki ścieramy na tarce o drobnych oczkach.
Przekładamy na gęste sito lub kawałek gazy,
można użyć czystej ściereczki kuchennej.
Zostawiamy na kilka minut aby spłynął nadmiar wody.
Widelcem w kubeczku lekko spieniamy jajka z solą.
Do masy ziemniaczanej ścieramy cebulę,
dodajemy jajka i przyprawy. 
Nie ma co przesadzać z cebulą,
jak będzie jej za dużo, będą się przypalać. 





Delikatnie zlewamy wodę, a osiadłą na spodzie skrobię
wkładamy do masy ziemniaczanej i mieszamy.
Na gorącym tłuszczu smażymy niewielkie placuszki,
gdy się zrumienią z obu stron, układamy
na papierowym ręczniku aby osączyć z nadmiaru tłuszczu.






Niby nic, ale to zawsze kilka kalorii mniej. 😉
Podajemy z czym kto lubi, sosem,
surówką albo same.
Ja najbardziej lubię z serkiem i górą warzyw na ostro.
Takie odsączone ciasto to same plusy,
nie pryska na patelni, 
a placki są jak marzenie, pulchniutkie i chrupiące. 
Bez względu czy ze starych czy nowych ziemniaków.
Smacznego.😊




13 komentarzy :

  1. Proszę o takiego pysznego placuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielokrotnie spotykam się z tym, że dla jednych to co jest łatwe wcale łatwym nie jest dla innej osoby :) Wspaniale, że dzielisz się wiedzą :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak już jest, że te najłatwiejsze rzeczy czasem sprawiają najwięcej kłopotu.

      Usuń
  3. Pyszne placuszki. Ja zazwyczaj dodaję mąkę, jednak do młodych ziemniaków jej nie dodaję ponieważ psuje smak plackom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam, znam. Nie mogę powiedzieć, że pierwsze słyszę o nich. Twój przepis jest super! Nawet gdy ktoś się do nich weźmie po raz pierwszy. Oczywiście, że je uwielbiam. Mniam!
    Pozdrawiam serdecznie :) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie się nie chce przecedzać, a widzę, że warto i następnym razem to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dawna miałyśmy zrobić placki ziemniaczane i dobrze, że nam o tym przypomniałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam, że z młodych ziemniaczków też mogę zrobic! Bardzo lubię to danie, póxniej mi cięzko na żołądku, ale najpier żołądek bardzo chce:)))
    To jutro u mnie placki wg. przepisu Eli z gulaszem na ostro. Och pyzcha!!!!
    Pozdrawiam Eluniu serdecznie.
    ps. Szukam przepisu na tartę z owocami... proszę o podpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można Aniu można i wychodzą znakomite. :) Pozdrawiam również.

      Usuń
  8. Mój tato jest mistrzem placków ziemniaczanych. Jego placki zawsze smakują lepiej niż wszystkie inne, a próbowałam już wiele wersji różnych osób.
    Uwielbiam placki ziemniaczane w wersji podstawowej :) Takie są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam placki ziemniaczane. U mnie dzisiaj były z cukinią. Zawsze w sezonie robię, gdy mam swoją cukinię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Elu kochana bardzo apetyczne te placuszki, narobiłaś mi smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszki uwielbiam, ziemniaczanymi zajadam się ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)