>

czwartek, 3 sierpnia 2017

Kluseczki kładzione, sposób na szybki posiłek.

Szybkie kluski





Z każdej strony bombardują nas
przeróżne programy kulinarne, a tam cała masa
wyszukanych potraw.
Wydawać by się mogło, że Polacy  są fanami,
mistrzami kuchni wysokich lotów.
Nic bardziej mylnego, z tego co widzę,
co do mnie dociera, najbardziej chodliwe,
że tak kolokwialnie to ujmę, 
są proste, a nawet bardzo proste potrawy.
A oto dowód.
[..] wspominała Pani o kładzionych kluseczkach,
jako dziecko jadałem takie u babci.
Robiła je ze wszystkim, na słodko i na słono.
Podawałam do zupy albo jako dodatek do drugiego dania.
Ponad trzydzieści lat nie jadłem ich, a tak chętnie bym skosztował.
Błagam Panią, niech się Pani nade mną zlituje
i poda przepis, taki krok po kroku.
Tak, abym i ja leworęczny kucharz mógł sobie przygotować [..]
A więc jak obiecałam, tak też spełniam. 😊



Kładzione kluseczki


jajko
łyżka wody
szczypta soli 
mąka

Oraz:
woda
sól





Jajko z solą i wodą roztrzepujemy widelcem,
dodajemy stopniowo mąkę i mieszamy.






Dajemy tyle ile zabiorą mokre składniki.
Ciasto powinno być gęste lekko ciągnące się.
Do osolonego wrzątku kładziemy
małą łyżeczką ( połowa łyżeczki) porcja ciasta.
Za każdym razem należy zamaczać łyżeczkę w wodzie,
tak aż do wyczerpania ciasta.
Gotujemy wolno, pięć minut od wypłynięcia na wierzch.
Odcedzamy i można podawać.






A z czym..? To jak już kto lubi, można z wszystkim.
Na słodko, na wytrawnie, do zupy 
lub jako dodatek do drugiego dania. 
Ja podałam z sadzonym jajkiem i pomidorem,
taki leniwy, obiad na upalne dni.
Mam nadzieję, że Pan Wojtek będzie zadowolony
i choć na chwilę przeniesie się
w beztroskie lata dzieciństwa. 😊


Szybki prosty obiad


23 komentarze :

  1. W zupełności zgadzam się z Tobą w kwestii wyszukanych potraw i jakoby teraz, byli wszyscy zwolennikami takowych. Mój jeden przepis bardzo prosty w wykonaniu, mało wyszukany, nawet co do zdjęcia mam swoje zastrzeżenia :) Na jednym portalu kulinarnym jest prawie codziennie dodawany przez kogoś do swojego "zeszytu" . Twoje kluseczki bardzo chętnie zrobię i pozdrawiam Cię serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Elu kochana to ja się wpraszam do ciebie na taki pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na takie kluseczki to i ja jestem chętna :) Bardzo smacznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kompletnie nie znam tego przepisu.
    Wydaje się całkiem fajny.
    Mogłabym przetestować chętnie. Warto spróbować.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Elu, ja też zauważyłam, że najpopularniejsze są najprostsze przepisy :)
    Twoje kluseczki to chyba powrót do dzieciństwa :)
    Ściskam Cię mocno :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Eluniu, dziękuję za przepis na moje ulubione kluseczki !

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię. Dawno je robiłam, muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dokładnie tak te kluseczki przypominają mi dziecinstowo

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam ostatnio takie same kluseczki :) dobre i szybkie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie kluseczki i jajko serduszko to proste ale jakie uczuciowe danie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakupiłam patelnię z dołkami, a więc zrobiłam test czy aby Biedronka mnie nie naciągnęła. :)))

      Usuń
  11. Kilka dni temu robiłam na obiad. Pyszności.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też lubię takie proste, klasyczne potrawy. Obiad pace lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na co dzień lubię właśnie takie proste i smaczne dania. Pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Elu wydaje mi się że to właśnie sztuka ogotować coś prostego i żeby to smakowało wyszukanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej :)
    U mnie w domu co prawda takich klusek nigdy się nie jadło, ale chyba je u siebie wprowadzę do jadłospisu, bo są szybkie i proste, a takie rzeczy to ja lubię :) No i uniwersalne, a to jest cecha, którą bardzo sobie cenię w gotowaniu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ekspresowe danie, fajne te kluseczki, aż dziw, że nigdy takich nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie robiłam nigdy takich kluseczkow. Przetestuje przepis któregoś dnia z choćby na pierwszy raz z ciekawości a gdy zasmakuje rodzince zagości na stole częściej. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dawno ich nie robiłam, czas wrócić. Będą ze skwareczkami:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo apetycznie podane! :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)