>

niedziela, 10 września 2017

Kurczak, grzyby i kuskus czyli szybko, łatwo i przyjemnie.


Łatwy szybki posiłek



Część z Was wie, że ostatnio u mnie nieciekawie.
A więc wybaczcie kochani, że Was nie odwiedzam,
obiecuję gdy się sytuacja wyklaruje,
będę nadrabiać zaległości, teraz nie mam na to czasu.
Dlatego też dzisiejsza propozycja,
to szybki, łatwy posiłek, a do tego bardzo smaczny.


300 g grzybów
200 g piersi kurczaka
łyżka masła
sól i pieprz do smaku

Oraz:
kuskus
natka pietruszki



Szybki obiad


Czyste grzyby ( u mnie maślaki)  obsmażamy na maśle aż się ładnie zrumienią.




Pod koniec dodajemy pokrojoną pierś
i dalej razem smażymy, na koniec doprawiamy solą i pieprzem.
Zdejmujemy z patelni, odkładamy na bok i zostawiamy pod przykryciem.
Na patelnię wlewamy wodę, gdy zacznie wrzeć,
gasimy palnik i wsypujemy kuskus.
Dalej postępujemy według przepisu na opakowaniu.
Gdy kuskus jest gotowy, dodajemy mięso z grzybami,
mieszamy i gotowe.




Przed podaniem posypujemy na bogato natką pietruszki.
Kocham grzyby i jestem wielkim przeciwnikiem
ich uszczęśliwiania ( przyprawiania) na siłę.
Grzyb sam  w sobie jest bogactwem smaku,
wystarczy odrobina masła, sól, czarny pieprz i to wystarczy.
Nieprawdą jest też to, że wymagają długiej
obróbki termicznej.
Grzyb to sama woda, a więc jak odparuje,
tkanka się zetnie i koniec na tym.
Z grzybami jak z wątróbką czy jajkiem,
czym dłużej tym twardziej. 😋




14 komentarzy :

  1. Takie dania bardzo lubię :) Na pewno smakuje obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za grzybami ale w Twoim wykonaniu danie prezentuje się wspaniale !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam grzyby (podgrzybki), masło i kurczaka ale nie mam kuskusu:( Muszę kupić i upichcić.
    Grzybki nazbierał w naszym lasku mój M. Świeże, dzisiejsze:)
    pozdrawiam i życzę dobrych dni!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i szybkie do przygotowania danie :) Zdecydowanie warto je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem Ci, że takie danie to ja bym chciała zjeść.
    Wygląda rewelacyjnie. Po prostu pięknie!
    No i z pewnością smaczne jest :)
    Pozdrawiam :)


    OdpowiedzUsuń
  6. Grzyby :) :) :)
    Jak ja lubię takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda to danie. Lubię kaszkę kuskus i na pewno zrobię kiedys po Twojemu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Grzybki! Chyba musimy wysłać kogoś do lasu bo danie wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja grzybów nie mogę, ale może sobie zrobię wersję z pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam kuskus! To bardzo prosta w przygotowaniu kasza, co jest dla mnie wielkim plusem. Sam osobiście zwykle wsypuję go do miski i po prostu zalewam wrzątkiem, aby go ugotować :P Nigdy wcześniej z grzybami go nie podawałem, więc muszę to nadrobić.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy Wy również zauważyliście, że najprostsze dania są najsmaczniejsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, bo jak człowiek doprawia, sypie masę przypraw ten sam się zatraca, a przecież chodzi o to aby baza była dominująca.

      Usuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)